Hledat BG Point

PORADNA

Kategorie

Dekarbonizace obecně a bezpečnost aplikace
Benzínový motor
Naftový motor
Olejový prostor

Otázky

Bezpečnost dekarbonizace

Všechny výrobky BG Products jsou samozřejmě pečlivě testovány v laboratoři i v provozu a při správném použití nemůže dojít k poškození jakýchkoliv součástí. Máme více než 50leté zkušenosti s vývojem produktů na dekarbonizaci, proto nemusíte mít žádné obavy. Jen v ČR se ročně provede několik desítek tisíc dekarbonizací s výrobky BG Products. Jejich pravidelná aplikace výrazně přispívá k prodloužení životnosti motorů, jednotlivých systémů či jiných mechanických částí, pro které jsou výrobky určeny.

Zobrazit více

Chtěl bych dekarbonizaci vyzkoušet, zda opravdu funguje, je to bezpečné a pravdivé?

Nemusíte mít žádné obavy, BG Products je profesionální chemie, která prochází pravidelnou inovací a zabýváme se jejím vývojem více než 50 let. Jsme celosvětovou profesionální jedničkou v tomto segmentu. Jenom v ČR a SR provádíme ročně desítky tisíc aplikací této chemie. 

Zobrazit více

Dochází k zanášení systémů při použití prémiových paliv?

I při použití prémiových paliv se nevyhnete zanášení spalovacího, palivového a emisního systému. Žádné palivo nenahradí plnou sílu profesionálního produktu na dekarbonizaci. Prémiová paliva zanášejí systém jistě pomaleji, ale není to úplně eliminováno. Preventivní dekarbonizace (BG 208 nebo BG 245) aplikací do palivové nádrže (á 10.000 km) velmi výrazně sníží míru zanesení úsadami a ochrání zmíněné systémy. Jedná se o vysoce efektivní způsob ochrany s minimálním finačním zatížením.

Zobrazit více

Jak funguje čištění vodíkem?

Proces funguje na bázi pyrolýzy, tedy pouze tam, kde je vysoká teplota (spalovací komora, výfukové ventily) a kde se mohou uhlíkaté úsady spalovat!!! Je to řešení důsledku, avšak ne příčiny. Sací systém, sací ventily a vstřikovače, všude zde je nízká teplota a efekt pyrolýzy tak nevzniká. Není zde proto žádný účinek pyrolýzy. A právě v těchto místech je recidiva a zanášení spalovací komory nejvyšší. Vodík (HHO) nemá žádné detergentní schopnosti = pouze vytváří vysokou teplotu!!! Aplikace chemické cesty BG Products přináší 100% výsledek v nízké i vysoké teplotě. Nedochází v tomto procesu k přímému spalovaní uhlíku, ale jeho postupnému chemickému rozkladu. Tím se řeší nejen důsledek, ale hlavně příčina problému. Jen pro názornost: vezměte zanesený vstřikovač, nebo EGR ventil, nechte si naplnit balónek vodíkem a zkuste plyn do vstřikovače nebo EGR vypouštět, zda nastane nějaké odstranění! Bohužel nemůže nastat, neboť vodík je netečný. Pokud do vstřikovače nebo EGR budete aplikovat přípravky BG 406, 210 nebo BG 229, tak uvidíte rozdíl, a to i za studena.

Zobrazit více

Jak se liší ruční mechanická dekarbonizace od vaší metody?

Hlavní rozdíl v naší profesionální technologii je, že systém nebude mechanicky čištěn a namáhán. To znamená, že nedojde k možné kontaminaci a mechanickému poškození. Speciální chemie BG se aplikuje za chodu motoru, takže se dostane i do míst, kde není šance jí mechanicky odstranit. Patentovaná syntetická látka PEA je nehořlavá a dokáže i za velmi vysokých teplot měnit uhlovodíkové úsady z pevného skupenství na plynné. Tento systém se provozuje již více než 40 let. V ČR působíme již do roku 2000 a výsledky jsou více než velmi dobré. Myslím, že není efektivnější způsob na odstraňování karbonových úsad.

Zobrazit více

Jaký je rozdíl mezi tím, když si dekarbonizaci udělám sám nebo v BG servisu přístrojem?

Profesionální přístrojová dekarbonizace BG Products má okamžitý účinek a nečekáte na vyjetí celé nádrže. Také účinek pro více zanesené motory nebo motory s viditelným problémem je výrazně vyšší. Nicméně pokud vozidlo nemá viditelný problém, tak je jednoduší preventivně aplikovat kit BG Products pro kompletní dekarbonizaci se třemi různými účinnými přípravky.

Zobrazit více

Je dekarbonizace nutná?

V současnosti dochází k tvorbě houževnatých karbonových úsad ve vstřikování, sání a spalovací komoře ve větší míře, než tomu bylo v minulosti. Moderní motory pracují ve vyšších teplotách a při stále nižší viskozitě oleje s dlouhými výměnnými intervaly dochází k hyperoxidaci, zanášení sacích a spalovacích systémů. Vliv paliv na udržení systémů bez úsad je poměrně malý. Pokud chcete udržet motor v dobré kondici, tak preventivní aplikace přípravků BG Products pro dekarbonizaci je velmi důležitá a zároveň poměrně levná cesta udržující systémy spalování ve výborné kondici.

Zobrazit více

Je vodíková dekarbonizace podobná?

Není – vodík, jako vysoce hořlavý plyn může motor udržovat v chodu, ale jeho čistící schopnosti jsou nulové. Tento plyn neobsahuje žádné detergenty, které by dokázaly karbon (uhlíkaté sloučeniny) nějak atakovat a rozpouštět. Pokud by se někdo pokusil do něj přidat detergentní látky, tak by bylo nemožné ho udržet v plynném skupenství. Pokud vodík vstoupí do spalovací komory, dojde k jeho hoření = při hoření se vodík slučuje s kyslíkem 2 H2 + O2 = vzniká vodní pára = 2 H2O = jsme si 100% jisti, že vodní pára nebude mít na uhlíkaté úsady ve spalovací komoře, ventilech, výfukovém systému, atd. naprosto žádný vliv.

Zobrazit více

Kam se ztrácí karbonové úsady?

Ropná paliva jsou kapalné uhlovodíky (aromatické, alifatické, atd.), vytvářející saze (pevné částice), které vlivem teploty a tlaku zanášejí sací systém, spalovací systém, vstřikovače atd. Motorový olej, také ropného původu (uhlovodík), se dostává do sacího a spalovacího systému degradací a změnou viskozity. Tím se zvýší jeho těkavost a množství úsad se navyšuje. Účinná látka v přípravcích BG Products, známá jako PEA (polyetheramin) a další podpůrné látky je vlivem chemické reakce, teploty a tlaku opět přetváří v kapalné/plynné složení = takže jsou transformovány obdobně, jako byla počáteční fáze paliva. Výsledné molekuly jsou velmi malé, bezpečně procházejí celým systémem a nezanášejí katalyzátory ani DPF.  Naopak molekuly PEA, které se nenasytí, pokračují dále v tomto procesu i ve výfukovém systému, kde tím rovněž dochází k odstranění úsad. Proto je i při běžné BG dekarbonizaci spalovacího, sacího a olejového prostoru "přidruženým" efektem čistší/průchodnější DPF nebo katalyzátor. Průměrné číslo snížení úsad v DPF je 26 %. Při BG dekarbonizaci můžete sledovat i průvodní jev, kdy z výfuku vychází bílý kouř, který se okamžitě v atmosféře rozptýlí. Neobsahuje pevné částice, saze, proto není kouř černý, což by ukazovalo na veliké částice a postupné zanášení systému. NIC NEBEZPEČNÉHO NEPROCHÁZÍ PŘES SPALOVACÍ PROSTOR. ABSOLUTNĚ BEZPEČNÉ PRO KATALYZÁTOR, DPF I LAMBDA SONDU.

Zobrazit více

Kdy začít s dekarbonizací?

Ideální je začít ihned s první výměnou motorového oleje aplikací, a to aplikací přípravků BG Products do starého i nového oleje a také do palivové nádrže. Tím zajistíme odstranění úsad ihned v začátku. Tento proces opakovat vždy s výměnou motorového oleje.

Zobrazit více

Má smysl dekarbonizace, když mám hodně najetých km?

Smysl to určitě má. Pokud nemáte nyní vysokou spotřebu motorového oleje, tak klasická BG dekarbonizace nebude problém (BG 109+112+245). Karbon v motoru nic neutěsňuje a jeho hromadění způsobuje veliké opotřebení motoru. Takže jeho odstranění je vždy žádoucí. Ano, v některých případech může u opotřebovaných motorů dojít ke zvýšení spotřeby oleje tím, že se uvolní pístní kroužky, ale zase nebudou “obrábět” stěnu válce. Překroužkování je mnohokrát levnější než výměna válců. Dá se použít i přípravek na snížení spotřeby oleje BG 107, ale jen v případě, že se zvýší spotřeba oleje. Na vstřikovače použijte přípravky BG 245 nebo lépe BG PD15.

Zobrazit více

Mám v motoru netěsnosti, nedojde ke zvýšení spotřeby po dekarbonizaci?

Karbon jako takový nic neutěsňuje a působí abrazivně, takže jeho odstraněním se funkce motoru zlepší. Je nutné brát v potaz, že BG Dekarbonizace je preventivním servisem a nedokáže dělat zázraky, takže motor, který již je mechanicky poškozen, není schopno nic zachránit. Pravidelné používání přípravků BG zabráníte vzniku opotřebení a hromadění úsad.

Zobrazit více

Motor má najeto více najeto více než 300.00km, je možné udělat dekarbonizaci?

Pokud má motor normální spotřebu oleje, tak není problém udělat dekarbonizaci i u motoru přes 400.000 km. Výsledek bude velmi znatelný. Pokud motor vykazuje velké mechanické opotřebení, tak již dekarbonizace na zlepšení parametrů nebude mít velký vliv.

Zobrazit více

Musí se po dekarbonizaci spalovacího prostoru měnit olej?

Jelikož se úsady mění v plynné skupenství a bezpečně odcházejí výfukovým systémem, tak není nutné dělat po dekarbonizaci spalovacího prostoru výměnu motorového oleje. Toto neplatí u dekarbonizace sacího systému naftových motorů, zde je velké množství úsad a spolu s touto dekarbonizací se provádí i servis olejového prostoru, takže je ideální naplánovat dekarbonizaci na termín výměny motorového oleje.

Zobrazit více

Může dojit k zanesení nebo poškození katalyzátoru nebo filtru pevných částic?

Účinná patentovaná látka PEA je nehořlavá a její účinek na karbonové úsady je i v celém výfukovém systému, takže dochází k odstranění určitého množství úsad i z katalyzátoru, lambda sondy a filtru pevných částic.

 

Zobrazit více

Nepřijdu o záruku na vozidlo, pokud aplikuji BG do nového vozu?

Určitě ne. Neaplikujete žádné zázračné látky, ale pouze látky, které buď v oleji nebo palivu již jsou nebo látky, které jsou 100% kompatibilní, nemění fyzikální vlastnosti původního produktu a jsou téměř nezjistitelné.

Některé celosvětové automobilky BG produkty mají v prevetivní, pravidelné aplikaci pro svoje zákazníky: FORD, GM, LINCOLN

Takže k žádnému porušení záruky nedochází a ani není v rozboru oleje či paliva v laboratoři nic zjistitelné, jelikož tyto prvky tam jsou vždy!

Zobrazit více

Po aplikaci BG do nádrže jsem zaznamenal vyšší kouřivost nebo nepravidelný chod motoru.

To je projev u více zakarbonovaných motorů, kde na začátku dekarbonizace se mohou tyto symptomy vyskytnout. Po vyjetí celé nádrže dojde k postupnému uklidnění, jak se systémy čistí.

Zobrazit více

Proč aplikovat přípravky BG Products do nového vozu?

Automobilky uvažují při vývoji i výrobě tak, že vozidlo vydrží po dobu jeho záruky v poměrně dobrém stavu a problémy po záruce jim již spíše přinášejí benefity. Výsledkem jsou dlouhé výměnné intervaly motorového oleje se stále nižší viskozitou a také snižující se objem olejové náplně. Pokud by tento princip fungoval, tak nemají vozy po cca 50.000 najetých km zanesené pístní kroužky, popř. sací ventily. Dodatečným posílením balíčku účinných aditiv BG Products v oleji proto vytvoříte rezervu, která i při dlouhém intervalu výměny motorového oleje zamezí vzniku úsad. Samozřejmě je ideální aplikovat před výměnou oleje přípravek BG 109 pro dokonalou očistu olejového prostoru a pístních kroužků a 1x za cca 15000 km aplikovat do nádrže přípravek BG 245/208 dle typu motoru. Takto periodicky se opakující prevence je maximální ochrana pro celý systém vstřikování, spalování a výfukový systém.

Zobrazit více

BG 208 mohu vyjet nádrž postupně nebo musí být vyjeta najednou?

Každý výrobek BG Products funguje při správné provozní teplotě motoru. Pokud je motor studený, tak je proces dekarbonizace omezený. Vyjetí celé nádrže najednou je lepší variantou, ale i postupné vyjíždění nádrže, kdy vozidlo dosáhne provozní teplotu, není problémem. Pokud jezdíte pouze krátké vzdálenosti, kdy nedojde k zahřátí motoru, pak je účinek dekarbonizace výrazně omezený.

Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 109 EPR?

Přípravek BG EPR 109 nalejte do starého zahřátého oleje před jeho výměnou. Nastartujte a nechte pracovat motor v režimu 1200 ot/minutu bez jízdy. Po aplikaci co nejdříve vyměňte motorový olej a olejový filtr. Nenechte motor vychladnout!

  • balení 100 ml na 1,5 - 3,9 l motorového oleje
  • balení 325 ml na 4–8 l motorového oleje
  • 2x balení 325 ml na 7–9 l motorového oleje
  • balení 946 ml 9–15 l motorového oleje
Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 115?

Přípravek BG 115 MOA aplikujte do nového motorového oleje po výměně za původní. Můžete použít i v průběhu výměnného intervalu, kdy posílíte výkon stávajícího motorového oleje. Ideální je však vždy začít s novou náplní motorového oleje.

  • 177 ml na 2,5 - 4 l oleje
  • 325 ml na 4–6 l oleje
  • 650 ml na 7–9 l oleje
  • 946 ml 9–15 l oleje
Zobrazit více

Jaký vliv má biosložka (ethanol) v palivu? Je nějaké řešení?

Mohu aplikovat přípravek BG do nádrže s menším množství paliva v nádrži, abych zvýšil jeho výkon?

Tímto ničemu moc nepomůžete, koncentrace produktů je ideální pro celou nádrž a k plnému výkonu není nutné již koncentraci zvyšovat, ale potřebujete čas na řádný průběh procesu dekarbonizace. Pokud se produkt vyčerpá za 15 litrů, udělá mnohem méně práce než za cca 60 litrů. Takže vždy aplikujete přípravky BG Products do plné nádrže.

Zobrazit více

Mohu jezdit při aplikovaném přípravku BG EPR 109 v oleji?

Doporučení je pouze 1200 ot/min bez pohybu vozidla. Krátké popojetí v servisu na místo výkonu práce není problémem.

Zobrazit více

Prevence pro přímovstřikové motory.

Je to v současnosti největší problém s tvorbou karbonových úsad. Hlavní příčinou je zvýšená spotřeba oleje, pro tyto vozidla typická, dochází zanášení celého systému motoru (sání, spalovaní a vstřikování). U těchto vozidel platí, že prevence je více než důležitá, jinak motory relativně rychle ztrácejí výkon, zvyšuje se spotřeba paliva, emise a opotřebení součástí. Jako velmi účinná prevence je speciální BG kit preventivní dekarbonizace. Pokud se aplikuje pravidelně a pokud možno od nového vozu, tak problémům s karbonem zabráníte.

Zde jsou odkazy na články:

https://www.dekarbonizace.eu/clanky-o-karbonu-a-dekarbonizaci/aktuality/zbavte-se-karbonu-v-sacim-traktu-gdi-motoru/

https://www.dekarbonizace.eu/clanky-o-karbonu-a-dekarbonizaci/aktuality/karbon-v-primovstrikovych-motorech/

Zobrazit více

Zvýším účinnost pokud budu aplikovat BG 208 do palivového filtru?

Určitě ne! Ke správnému procesu je i důležitý čas působení produktu. Koncetrace je velmi vysoká a nastavena na plnou nádrž. Produkt udělá více práce po vyjetí celé nádrže, než za cca 1 hodinu, kdy projde spalovacím systémem moc rychle.

Zobrazit více

BG 245, BG PD15 mohu vyjet nádrž postupně nebo musí být vyjeta najednou?

Každý výrobek BG Products funguje při správné provozní teplotě motoru. Pokud je motor studený, tak je proces dekarbonizace omezený. Vyjetí celé nádrže najednou je lepší variantou, ale i postupné vyjíždění nádrže, kdy vozidlo dosáhne provozní teplotu, není problémem. Pokud jezdíte pouze krátké vzdálenosti, kdy nedojde k zahřátí motoru, pak je účinek dekarbonizace výrazně omezený.

Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 109 EPR?

Přípravek BG EPR 109 nalejte do starého zahřátého oleje před jeho výměnou. Nastartujte a nechte pracovat motor v režimu 1200 ot/minutu bez jízdy. Po aplikaci co nejdříve vyměňte motorový olej a olejový filtr. Nenechte motor vychladnout!

  • balení 100 ml na 1,5 - 3,9 l motorového oleje
  • balení 325 ml na 4–8 l motorového oleje
  • 2x balení 325 ml na 7–9 l motorového oleje
  • balení 946 ml 9–15 l motorového oleje
Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 112 DOC?

Přípravek BG 112 DOC aplikujte do nového motového oleje po jeho výměně. Můžete ho použít i v průběhu výměnného intervalu, kdy posílíte výkon stávajícího oleje. Ideální je však vždy začít s novou náplní motorového oleje.

  • 177 ml na 2,5 - 4 l oleje
  • 325 ml na 4–6 l oleje
  • 650 ml na 7–9 l oleje
  • 946 ml 9–15 l oleje
Zobrazit více

Jaký je rozdíl mezi přípravky BG 245 a BG PD15?

Přípravek BG PD15 je silnější a koncentrovanější produkt pro motory, které nikdy neprošly dekarbonizací nebo mají větší viditelné problémy (nepravidelný chod motoru, emise a další). Aplikace slouží jako první krok k dekarbonizaci u těchto motorů. V dalších krocích již můžete aplikovat přípravek BG 245. Nicméně přípravek BG PD15 můžete aplikovat i opakovaně, záleží na vašem rozhodnutí.

Zobrazit více

Kam se ztrácí karbonové úsady?

Ropná paliva jsou kapalné uhlovodíky (aromatické, alifatické, atd.), vytvářející saze (pevné částice), které vlivem teploty a tlaku zanášejí sací systém, spalovací systém, vstřikovače atd. Motorový olej, také ropného původu (uhlovodík), se dostává do sacího a spalovacího systému degradací a změnou viskozity. Tím se zvýší jeho těkavost a množství úsad se navyšuje. Účinná látka v přípravcích BG Products, známá jako PEA (polyetheramin) a další podpůrné látky je vlivem chemické reakce, teploty a tlaku opět přetváří v kapalné/plynné složení = takže jsou transformovány obdobně, jako byla počáteční fáze paliva. Výsledné molekuly jsou velmi malé, bezpečně procházejí celým systémem a nezanášejí katalyzátory ani DPF.  Naopak molekuly PEA, které se nenasytí, pokračují dále v tomto procesu i ve výfukovém systému, kde tím rovněž dochází k odstranění úsad. Proto je i při běžné BG dekarbonizaci spalovacího, sacího a olejového prostoru "přidruženým" efektem čistší/průchodnější DPF nebo katalyzátor. Průměrné číslo snížení úsad v DPF je 26 %. Při BG dekarbonizaci můžete sledovat i průvodní jev, kdy z výfuku vychází bílý kouř, který se okamžitě v atmosféře rozptýlí. Neobsahuje pevné částice, saze, proto není kouř černý, což by ukazovalo na veliké částice a postupné zanášení systému. NIC NEBEZPEČNÉHO NEPROCHÁZÍ PŘES SPALOVACÍ PROSTOR. ABSOLUTNĚ BEZPEČNÉ PRO KATALYZÁTOR, DPF I LAMBDA SONDU.

Zobrazit více

Mohu aplikovat přípravek BG do nádrže s menším množství paliva v nádrži, abych zvýšil jeho výkon?

Tímto ničemu moc nepomůžete, koncentrace produktů je ideální pro celou nádrž a k plnému výkonu není nutné již koncentraci zvyšovat, ale potřebujete čas na řádný průběh procesu dekarbonizace. Pokud se produkt vyčerpá za 15 litrů, udělá mnohem méně práce než za cca 60 litrů. Takže vždy aplikujete přípravky BG Products do plné nádrže.

Zobrazit více

Mohu BG dekarbonizaci aplikovat do nádrže opakovaně?

Ano, přípravky BG 245/208/PD15 nemají vliv na motorové oleje ani na jiné materiály v motoru. Proto můžete aplikovat kdykoliv i opakovaně bez dalších nutných zásahů, jako je výměna motorového oleje. My doporučujeme minimálně každých 10.000 km.

Zobrazit více

Mohu jezdit při aplikovaném přípravku BG EPR 109 v oleji?

Doporučení je pouze 1200 ot/min bez pohybu vozidla. Krátké popojetí v servisu na místo výkonu práce není problémem.

Zobrazit více

Proč aditivovat prémiová paliva a hlavně naftu?

BG aditivace je maximálně nastavena na výkon a maximální koncentraci účinných látek. Primárně jde o čistící funkci, další funkcí je náhrada lubrikantu, který v naftě už v podstatě není a vstřikovače s čerpadlem tak nejsou mazány. Oxidační stabilita nafty je druhým faktorem - antioxidanty z nafty mizí. Třetím faktorem je tvorba a shlukování sazí v naftě při jejich spalování, což zanáší emisní systém (EGR, DPF). Účinná látka není vůbec agresivní ani toxická. Reaguje pouze na molekuly uhlíku a uhlíkatých sloučenin. K ostatním materiálům, atomům a sloučeninám je absolutně netečná. Toto vše je v aditivech BG Products obsaženo ve formě, která nezvýší emisní limity. Právě naopak. Výsledek je nižší opotřebení vstřikování, čerpadla, menší zanesení EGR, DPF a v neposlední řadě spalování, ventily bez úsad. Výsledná cena paliva bude o cca 0,70 Kč vyšší, avšak výkon výsledné nafty naprosto excelentní.

Zobrazit více

Zvýším účinnost pokud budu aplikovat BG 245 nebo BG PD15 do palivového filtru?

Určitě ne! Ke správnému procesu je i důležitý čas působení produktu. Koncetrace je velmi vysoká a nastavena na plnou nádrž. Produkt udělá více práce po vyjetí celé nádrže, než za cca 1 hodinu, kdy projde spalovacím systémem moc rychle.

Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 109 EPR?

Přípravek BG EPR 109 nalejte do starého zahřátého oleje před jeho výměnou. Nastartujte a nechte pracovat motor v režimu 1200 ot/minutu bez jízdy. Po aplikaci co nejdříve vyměňte motorový olej a olejový filtr. Nenechte motor vychladnout!

  • balení 100 ml na 1,5 - 3,9 l motorového oleje
  • balení 325 ml na 4–8 l motorového oleje
  • 2x balení 325 ml na 7–9 l motorového oleje
  • balení 946 ml 9–15 l motorového oleje
Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 112 DOC?

Přípravek BG 112 DOC aplikujte do nového motového oleje po jeho výměně. Můžete ho použít i v průběhu výměnného intervalu, kdy posílíte výkon stávajícího oleje. Ideální je však vždy začít s novou náplní motorového oleje.

  • 177 ml na 2,5 - 4 l oleje
  • 325 ml na 4–6 l oleje
  • 650 ml na 7–9 l oleje
  • 946 ml 9–15 l oleje
Zobrazit více

Jak aplikovat přípravek BG 115?

Přípravek BG 115 MOA aplikujte do nového motorového oleje po výměně za původní. Můžete použít i v průběhu výměnného intervalu, kdy posílíte výkon stávajícího motorového oleje. Ideální je však vždy začít s novou náplní motorového oleje.

  • 177 ml na 2,5 - 4 l oleje
  • 325 ml na 4–6 l oleje
  • 650 ml na 7–9 l oleje
  • 946 ml 9–15 l oleje
Zobrazit více

Mohu aplikovat BG produkty do motorů s řemenem v olejové lázni?

Absolutně ano. Všechny BG produkty jsou k těsněním, pryžím, gumám a podobným materiálům netečné a absolutně bezpečné.

Zobrazit více

Mohu jezdit při aplikovaném přípravku BG EPR 109 v oleji?

Doporučení je pouze 1200 ot/min bez pohybu vozidla. Krátké popojetí v servisu na místo výkonu práce není problémem.

Zobrazit více

Řemen v oleji, mohu BG aplikovat?

Mohu BG přípravky aplikovat do systému s řemenem v olejové lázní? 100% ANO!  látky v BG produktech neovlivňují funkci a vlastnosti gumových, pryžovych a dlaších podbných materiálů.

Zobrazit více